keskiviikko 2. toukokuuta 2012

Hullu Hatuntekijä

Jokunen viikko takaperin Jyväskylässä järjestettiin tuttuun keväiseen tapaan Kädentaitomessut. Samaan aikaan Paviljongissa oli myös Antiikkimessut. Yllättäen molemmissa oli pakko päästä käymään, tosin tällä kertaa pääsin vierailemaan niissä työharjoittelun ansiosta.

  
Kuva: Marja-Leena Tenhunen.

Olen ollut lähes koko kevään harjoittelussa Personal Design Hat Oy:ssä. Pieni jyväskyläläinen yritys suunnittelee ja valmistaa hattuja aivan kaupungin keskustassa. Olen harjoittelun myötä alkanut rakastumaan enemmän niin hattuihin kuin ko. yritykseenkin. Yritys tuntuu arvomaailmaltaan ja toimintatavoiltaan minulle harjoittelupaikkana mieluisalta: PDHat valmistaa tuotteensa Suomessa, käyttää eurooppalaisia raaka-aineita ja pyrkii toiminnassaan huomioimaan niin eettisiä kuin ekologisiakin arvoja.

Mutta niin ne messut, tosiaan, PDHat oli kädentaitomessuilla mukana, niin myös minäkin - myymässä hattuja ja tuomassa yritystä esille.

Curry <3
Kuva: Mr. T.

Sanoinko jo, että olen harjoittelun myötä rakastunut hattuihin? Pitäisi ehkä tarkentaa ja sanoa, että olen rakastunut HATTUUN. Nimittäin tähän kyseiseen Curry-hattuun. Olen aiemmin ollut melko vannoutunut pipoihminen, mutta tämän hatun saamisen jälkeen en ole pipoja pahemmin käyttänyt. Tuntuu niin ihanan omalta. Melkein tuntuu pahalta, että sää lämpenee ja joudun luopumaan Currysta. Onneksi PDHatilta löytyy myös kesäversio samasta hatusta (ylimmässä kuvassa päässäni). Ihanassa Vuokko-hatussa vuori on kierrätettyä puuvillaa.


Minun Vuokkoni vuorena toimii vanhat verhot! <3

1 kommentti:

  1. Hatut ON kivoja. ;) Mulla on rakkaussuhde lierihattuuni jonka äiti osti kirpparilta (itselleen) joskus vuonna '98 tienoolla, jonka välittömästi omin itselleni ja on siitä asti vakiovaatetukseeni kuulunut. Takit ja kengät vaihtuu mutta hattu on ja pysyy. ;)

    VastaaPoista