lauantai 22. syyskuuta 2012

Terveisiä keramiikkakurssilta!

Olen tunkenut itseni taas Kansalaisopistolle erilaisille kursseille. Rakastan käsillä tekemistä ja on ihanaa päästä kokeilemaan erilaisia tekniikoita. Tänä syksynä olen väsäämässä keramiikka, nypläämässä Anopin kanssa sekä tutustumassa hopeasaven saloihin. <3

Kaikista ihanista kursseista on alkanut vasta keramiikkakurssi. Muut kurssit ovatkin lyhyempiä (muutamana viikonloppuna), keramiikkaa on säännöllisesti joka viikko ja se jatkuu myös kevään puolella. Keramiikkaa on mennyt nyt 3 kertaa - kuvat on otettu toisen kerran töistä. 


Materiaaliin tutustumistyönä tehtiin kukkopilli.
Tai no - eihän tuo kukko ole, mikälie pönttö tirppa. Lajintunnistus on hivenen haastavaa...


Tämä toveri soi mollipainotteisesti. 
Käytettynä savena Raku.


Intohimona napit ja korut.

Säännöllinen koko on aikaansaatu piparimuotin avulla. 

Raku-savesta tehtyihin nappeihin on kaulittu pitsikuvio. Luvassa on myös kasvikuvioista keramiikkaa.

Tarkoituksena olisi käyttää näihin vielä enkoopia (engobe -> raakapolton aikana käytettävä väripigmentillistä keraamista lientä) ja lasitetta, jotta kuvio nousisi värityksen avulla paremmin esiin. 


En malta odottaa ensi viikkoon. Olen rakastunut saveen. Olen käyttänyt lähinnä raku-savea, sillä pidän sen karkeudesta, mutta odottaa minua vielä 10 kiloa erittäin sileää ja vaaleaa dreija-saveakin. <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti